tisdag 15 januari 2013

Det blir lugnare när våren kommer

Juniorn är tokig nu när det är vinter!
Hade han vart tokig i snön,
då hade det inte vart nånting att tjåla om,
skit kul för honom, liksom! 
Skojsigt!

...men tyvärr är det inte riktigt så,
utan ungefär tvärt om! ^^
Det är nämligen så att han vägrar gå ut!!!
Rädd för snön, eller en riktig fryslort, det vet jag inte,
men ute vill han då bestämt inte vara.
...åtminstone inte längre än en sisådär tre sekunder! ^^

Det betyder, tro'et eller ej,
att han är inne hela dagarna.
(Nähääää, äre sant!? ^^)
 Men mjopp, så är det.
Inget fel med det, egentligen...
Men om ni nångång haft en utekatt,
som helt plötsligt inte går ut,
då kanske ni vet vad jag menar?...

Han är högt och lågt här hemma!!!
vitt å brett,
hit och dit!

Han rejsar,
ååå till förbannelse han rejsar!
 Inte alls nån koll på vilken tid på dygnet det är.
Här går det uppför trappen, nerför trappen, in i köket,
använda mattan som rutschkana,
Swoooosch!,
lite hur som haver under dygnets 24 timmar.
Mattorna flyger över golvet,
och i luften med för den delen...
De små runda mattorna på hallgolvet på övervåningen,
de brukar jag hitta nere vid ytterdörren lite titt som tätt.
Hela lägenheten har förvandlats till en racingbana!

Han tjyvar
Tops, tamponger, hårnålar, snoddar och sminkborstar är favoriterna.
Dessutom gör han det....från badrumsspegeln!
Jo då, den där spegeln sitter högt upp för en katt...
men hoppar han upp i handfatet, och sedan balanserar lite fint på bakbenen med dem på handfatskanten...
jaa, då når han precis upp med framtassarna och snoknäsan till kanten där alla roliga grejer finns, senni.
Han är inte dum heller!

Mitt skithuspapper
Inte ens det får jag ha ifred,
för det har han börjat torka sig i röven med...
Öhh, haha, okej jag överdrev,
riktigt så långt har han inte kommit ännu...
men det skulle inte förvåna mig om jag snart får skriva något sådant,
utan att ljuga!
Men ja, toalettpapper, det kan man hitta lite överallt i lägenheten nu för tiden...
allra helst i finfördelad konfetti-stil! ^^

Och di där Skåpluckorna
De verkar ha skaffat sig svängdörrar,
(ännu mer "svängdörrar" än de någonsin haft på grund av den där tissetatten)
för hur ofta jag än stänger dem,
så står de lik förbannat öppna när jag kommer nästa gång.
----

Haha, förstår ni hur jag har det!?
Det är ta mig fan nästan värre än att bo ihop med en karl!
Det enda som saknas är väl att han lär sig att fälla upp toa-ringen och lämnar den där! ;)

Men vet ni vad?
Hur knas det än låter efter detta inlägg...
så skulle jag inte byta ut honom för nånting i hela världen!
Den där personligheten han har,
den är ta mig fan unik!

Och när han väl, som nu, ligger bredvid mig här i soffan och myser,
då är han världens goaste katt!

Det blir lugnare när våren kommer...;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken härlig kissemiss;)